minneskväll

Åkte upp med bussen halv ett på eftermiddagen och var framme tio över fyra. Snuffe hämtade mig på busstationen och vi åkte hem til dom, lämnade sakerna och sedan åkte alla till Nerdals som hade gjort middag. Efter att vi ätit åkte vi ut till kåge och vid kvart i sju började folket komma och när vi skulle gå ut var det en lång linje med människor son gick ut en km på isen dit skotern hittades för snart ett år sedan. Där hade det byggts en islykta. Folk tände marchaller. Jag trodde inte att så mycket folk skulle komma, men jag hörde att de var över 100st, så det var roligt att så mnga fortfarande kommer ihåg honom.

Efter att vi tänd marschaller, stod alla bara där ocg sörjde och efter ett bra tag började alla gå in i stugan dr det bjöds på fika. Efter fikat berättade ingrid och snufff om hur det senaste året varit och så. Sedan skickade vi upp varmluftballonger som vi kallade för marcus egen stjärnbild och marcus musik spelades i bakgrunden.

åh, allt var så fint! ångar inte en sekund att jag åkte upp!



SVT var också där och filmade lite, som de senare visade på regionala nyhterna
senare på kvällen och hela dagen igår.
Här är klippet som visades: http://svtplay.se/v/1413677/inte_ensamma_i_sorgen_efter_marcus




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0