dröm

drömde inatt lite halvt om hur det  brukade vara på sommaren. Allt var som vanligt, förutom att jag både kunde vara och kunde se mig själv som jag brukade vara. Jag kom ner på stranden med martina och ser mig själv vara med marcus, martina och robin. Vi badar och leked med den stora svarta ringen. Jag tänker "åh, vad jag saknar det där. Även om vi tar fram ringen kommer det inte bli samma sak". Jag kommer på mig själv att både se och känna mig själv och att jag kan se mertina två gånger (bredvid mig och i vattnet), martina säger att det är en dröm för att vi ska komma ihåg. "vi" kliver upp ur vattnet och förvinner. Jag och martina går ut på bryggan och sätter oss på bänken bakom bastun, vi pratar lite om marcus och att sommrnarna inte kommer vara sig lika numera. Pappa håller på att sätta upp bastun (konstigt nog själv) och bryggdelarna står jättelångt ifrån varandra och när jag och martina ska gå in och göra dricka kommer en jättestor vindpust som välder hela bryggdelen som jag är på och jag hamnar under den och kan inte komma lös. För en sekund känns det som jag ska drunka, och börjar tänka på marcus. Hur rädd och hjälplös han måste känt sig när han hamnade i det iskalla vattnet. På något vis lyckas jag lyfta undan bryggdelen och simma upp till ytan. Väl uppe på bryggan igen är allt som vanligt. Jag och martina går in till deras stuga för att göra dricka. När vi är på väg in kommer ingrid och leif ut och börjar krama alla och säger hejdå. Då ska dom tydligen fara hem till skellefteå. Jag och martina kramas och vi gråter som vi aldrig mera skulle se varandra, trots att vi sa "men vi ses ju på tisdag (som vi sa göra nu till veckan).

var lite äcklig dröm tycker jag. jag hatar att drömma om saker som var eller lika gärna skulle kunna vara på riktigt.
nu kommer mina tremänningar och vi ska äta, sen ska jag på dans och efter det ska jag till alex :)


Kommentarer
Postat av: virr

:(

2009-01-19 @ 18:36:23
Postat av: virr

:(

2009-01-19 @ 18:37:50
Postat av: Anonym

2009-01-19 @ 18:38:31
Postat av: Anonym

:(...

vi syns ju iaf på tis!!:D

2009-01-19 @ 18:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0