nära ögat

jag var med om en jätteobehaglig sak i förrgår. Vi var på väg hem från min kusin om fyllt år, körde på en lång raksträcka. Jag satt fram bredvid pappa, och dom andra bak. vi såg en person som stor med reflexväst och något annat, det såg ut som hon pekade in mot skogen, ingen tänkte mer på det. Ca 10 sek senare hinner jag bara se ett stort hundhuvud framför mig och pappa väjar till med bilen och tvärstannar, backar tillbaka till kvinnan med reflexerna, frågade varför hon inte hade koppel på hunden och refle när det är kolsvart och dör bilarna kör typ 90?. Hon bad om ursäkt, hon höll utt ett hundhaslband med refelex och sa att hon brukar ha på honom det.
Hunden var ca 10 cm från att på påkörd, hade vi fått möte av en annan bil hade intr pappa kunnat svänga ut åt vänster utan varit tvungen att köra på hunden, hade inte varit så kul..



lr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0